نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1445
-
الف
+

خبرهای خوشی برای توسعه گردشگری میان کشورهای فارسی زبان در راه است

یک مقام ایرانی گفت: طی روزهای آینده مصوبات بسیار خوبی در چارچوب اکو برای توسعه گردشگری میان کشورهای فارسی زبان ثبت خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «ولی تیموری» معین گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در آستانه فرا رسیدن روز جهانی گردشگری در یک نشست خبری درخصوص اهمیت گردشگری میان افغانستان و ایران و مشکلات موجود برای سفر گردشگران افغانستانی به این کشور صحبت کرد. 

«ولی تیموری» با اشاره به شوق و علاقه مردم افغانستان برای سفر به ایران تأکید کرد: افغانستان برای ما از نگاه گردشگری مهم است و در این زمینه نیز همیشه پیش قدم بوده‌ ایم.

وی ادامه داد: در این زمینه نشست‌هایی طی چند ماه گذشته با وزارت امورخارجه و ارگان های امنیتی افغانستان داشته ایم، مشکلات موجود را انتقال داده و خواستار ایجاد تسهیلاتی برای سفر گردشگران از افغانستان به ایران شده‌ ایم.

تیموری افزود: اقدامات خوبی در بخش گردشگری میان افغانستان و ایران انجام شده و توانسته ایم وزارت خارجه و بخش‌های دیگر افغانستان را برای تسهیل صدور ویزه برای شهروندان افغانستان متقاعد کنیم.

وی با بیان این که مشکلات موجود در بخش گردشگری میان افغانستان و ایران در حال برطرف شدن است، گفت: گردشگری افغانستان هم از نظر اقتصادی و هم از نظر این‌ که ما جزو معدود کشورهایی هستیم که زبان مشترک داریم، برای ما مهم است.

این مقام ایرانی به خبرنگار آوا گفت: با کشورهای عضو سازمان اکو مشوره های بسیار خوبی داشته ایم که انشالله طی روزهای آینده مصوبات بسیار خوبی در چارچوب اکو برای توسعه گردشگری میان این کشورهای فارسی زبان ثبت خواهد شد.

هر ساله کشور‌های عضو سازمان جهانی گردشگری برنامه‌های ویژه‌ای را برای روز جهانی گردشگری در نظر می گیرند.

این سازمان در سال روان یک برنامه رسمی را برای این روز ترتیب داده که قرار است در هند برگزار شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر